310                                                   REGISTRES DU BUREAU                                               [i55a]
CCCXXIII [CCLXXII]. Remonsi
12 mai 1552
Du xiii6 May ensuivant v° lu.
Ce jour d'huy, xmeMay v° lu, sur la remonstrance verballe faicte à mess™ les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris, estans au Bureau d'icelle, par maistre Robert de Beauvais, Contrerol­leur des deniers commungs, dons et octroiz de lad. Ville, disant que, depuis le xmr™ Septembre mil cinq cens cinquante et ung dernier passé, que led. estat de Contrerolleur luy fut diffinitivement adjugé par arrest du Grant Conseil, et les gages dud. office or­donnez à la raison de sept cens livres tournois par an seullement, à courir du quinziesme jour de Jan­vier mil vc xlviii, que par autre arrest de la court de Parlement, il feust institué par provision aud. office'1', il auroit pluseurs foys prié et requis noble homme maistre Philippes Macé, Notaire et Secre­taire du Roy el Receveur de lad. Ville, luy faire payement par ses quictances d'iceulx gages à la raison que dessus, escheuz depuis led. quinziesme Jan­vier vc xlviii; en quoy faisant, luy auroit offert bailler sad. quitance, emsemble le vidimus de sesd, lettres de provision et arrest, pour en justiffier sur ses comptes.
Lequel Receveur luy auroit faict responce que au payement desd, gaiges il n'estoit condempné, ains lesd. srs Prevost des Marchans el Eschevins, etaussi que des deniers de lad. Ville se rendent trois comptes, assavoir : l'ung pour le dommaine, l'autre du faict des aydes appartenans à lad. Ville, et l'autre d'autres aydes ordonnez pour convertir aux fortifficacions d'icelle; et que partant, qu'il convenoit avant faire aucun payement avoir ordonnance et departement desd. srs Prevost des Marchans et Eschevins, pour en faire porter à chascune desd, charges sa porcion, et aussi avoir deniers et fons qui le peust porter, ce qui n'avoit lors.
Au moyen de laquelle responce et reffuz, led. de Beauvais supplioit la compaignée luy en voulloir faire faire la raison; et s'il convenoit [faire] quelque ordonnance ou departement, pour parvenir à sond, payement, tant pour ie temps escheu que pour l'ad­venir, qu'il pleust ausd. sr Prevost et Eschevins y proceder, afin qu'il se puisse ayder du sien, et que pour en estre payé, il ne puisse entrer en aucun
trance de Beauvais, Contrerolleur.
. (Fol. 288.)
débat ne dellaisser l'excercice de sad. charge ; combien qu'il doibve suffire aud. Receveur prandre pour sond, acquit quictance dud. de Beauvais, avec le vidimus de sesd, lectres de provision, arrest et execution d'icelluy, par lesquelz est mandé luy faire led. paye­ment par ses simples quictances; et ausquelz il ne vouldroit desroguer ne riens inover. Remectant led. de Beauvais à mesd. s" d'ordonner de la somme de deux cens livres tournois, qu'il auroit cy devant eue de taxacion, pour avoir vacqué aux affaires des entrées du Roy et de Ia Royne, pour ce que ce sont vaccations extraordinaires.
Après laquelle remonstrance ainsi faicte par led. de Beauvais, mesd. srs ont faict lire deux arrestz, l'ung de la court de Parlement, datté du xvme jour de Janvier mil vc xlviii, par lequel led. de Beauvais a esté receu et institué aud. office par provision et faict le serment pour ce deu; et l'autre du Grant Conseil, datté du xiinme jour de Septembre mil vcti, parle­quel led. office luy a esté adjugé diffinitivement et les gages d'icelluy taxez et ordonnez à la somme de sept cens livres tournois par chascun an, par provi­sion et jusques à ce que autrement en soit ordonné par le Roy, à commencer du jour de son institucion et reception aud. office.
Conclusion pour sie Robert de Beauvais, Contrerolleur de lad. Ville.
La matiere mise en deliberation, mesd. s" ont or­donné que led. de Beauvais seroit payé desd, gaiges, suyvant led. arrest du Grant Conseil dud. xniim0 jour de Septembre mil v° li, pour le temps et ainsi qu'il est contenu en icelluy, à lad. raison de vnc livres tournois par chascun an, laquelle sera portée tant sur le dommaine, aydes, dons, octroietz, que sur les aydes ordonnez pour les fortifficacions et reppara­tions des fossez, portaulx, murailles, rempars, quaiz, fontaines, bastiment, construction et ediffice de l'Os-tel de lad. Ville et autres ouvrages d'icelle, èsquelles charges led. de Beauvais faict Contrerollé de la re­cepte desd, aydes et despence des euvres et rapara-tions, et icelle somme pour chascune année de partie en ceste maniere : assavoir c livres tournois
W Voir ci-dessus, p. 146 et suiv., la délibération du Bureau de la Ville sur l'arrêt du Parlement, dont il est ici question.